Alle rettigheter Cotec Medieteknikk AS | Personvern | Vilkår

org.nr. 915 909 426

Michael Krohns gate 39

5057 Bergen
tlf: 48605214
post@cotec.no

 

Nettsiden er laget av NordMarketing

Vilkår for kjøp av varer fra Cotec Medieteknikk

Vilkår ved kjøp av varer fra Cotec Medieteknikk AS

 

Gyldig fra 01.01.2024

 

 

 

Betaling 

Kunder som ikke er har eget kundenummer hos Cotec Medieteknikk AS, samt godkjent kreditt hos Cotec Medieteknikk AS skal betale bestilte varer enten på forhånd eller kontant (Vipps) ved levering.

Kundens kredittgrense kan ikke overstiges.

 

 

 

Frakt og levering

Alle varer leveres normalt fra vårt lager i Sandviken, Bergen.

Hvis vare skal sendes dekker kunde transportkostnadene. I de tilfeller det ikke er mulig å framskaffe nøyaktig beløp for forsendelsen i forkant, vil kunden bli belastet dette i ettertid.

Vi leverer kun varer i Norge.

 

 

 

Garanti, reklamasjon, avbestilling og retur

Dersom ikke annet er avtalt selges de fleste produkter hos Cotec Medieteknikk AS med 12 måneders garanti, hvis ikke annet er oppgitt/avtalt skriftlig.

 

 

Hvis varen du mottar ikke samsvarer med bestillingen må du innen rimelig tid sende skriftlig beskjed til Cotec Medieteknikk AS slik at eventuell retur av vare kan vurderes. Hvis slik reklamasjon ikke skjer innen rimelig tid vil kunde miste retten til reklamasjon på feilsendt vare. 

 

 

Ved feil på produktene du har bestilt fra Cotec Medieteknikk AS som er innenfor garantiperioden må dette opplyses om skriftlig. Cotec Medieteknikk AS vil vurdere om feilen eventuelt helt eller delvis omfattes av garantien. Kunden hefter for fraktkostnader.

 

 

Ved retur, avbestilling eller uavhentet ordre vil du bli belastet et avbestillingsgebyr tilsvarende 10% av fakturaverdi ekskludert MVA, minimum kroner 500,-. Kunde hefter for fraktkostnader.

 

 

All retur skal avtales og godkjennes på forhånd av Cotec Medieteknikk AS.

 

 

 

Endring av vilkårene

Vi gjør oppmerksom på at kjøpsvilkårene også kan endres som en følge av lovendringer, eller annet slik det framkommer av vilkår satt av Cotec Medieteknikk AS.

 

 

8. Salgspant:

Når vare er utleverte til kunde forblir varen selgers eiendom inntil den er betalt i sin helhet. Salgspanten gjelder også så lenge krav på godtgjørelse for reparasjoner eller andre omkostninger i forbindelse med varens levering ikke er betalt.

 

 

Ved salg av de i ordrebekreftelse spesifiserte varer er det således avtalt salgspant som sikkerhet for selgers krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger jfr. Pantelovens § 3-17.

 

Vilkår og betingelser for Cotec Medieteknikk

 

Gyldig fra 01.01.2024

Generelt
Vilkårene/betingelsene ansees som lest og godtatt av kunden ved kontraktinngåelse, og utgjør en del av avtalen/kontrakten.
Utstyr som kunde har leiet av Cotec Medieteknikk AS skal ikke benyttes eller eksponeres på slik måte at det kan vært til skade for Cotec Medieteknikk AS sitt omdømme.

 

Tilbud
Når Cotec Medieteknikk AS har gitt et tilbud, er dette gjeldende for en periode på 14 dager fra tilbudsdato. Tilbud må bekreftes skriftlig senest innen 48 timer før tilbudets angitte tidsperiode starter. Hvis ikke tilbudet er skriftlig aksepter av kunde/leietaker innen nevnte first kan Cotec Medieteknikk AS kansellere tilbudet uten forvarsel.

 

Endring av avtale/avbestilling
Avbestilling skal skje skriftlig. Ved brudd på denne bekreftelsen, kan Cotec Medieteknikk AS kreve betaling for inntil 20 % av beløpet skissert i tilbud/avtale/kontrakt.

 

Avtalen/kontrakten kan bare endres eller sies opp etter skriftlig enighet og samtykke med Cotec Medieteknikk AS.

 

Ved avbestilling senere enn 6 uker før tidspunkt for utleie/oppstart av oppdrag slik beskrevet i avtalen/kontrakten, belastes kunde 50% av beløpet slik dette framkommer i avtalen/kontrakten.  Ved avbestilling senere enn 14 dager før tidspunkt for utleie/oppstart av oppdrag slik beskrevet i avtalen/kontrakten, belastes kunde 100% av beløpet slik det framkommer i avtalen/kontrakten.

 

Dersom kunden ønsker å forlenge perioden for leie av utstyr eller personell, slik beskrevet i avtalen/kontrakten, må dette godkjennes skriftlig av Cotec Medieteknikk AS. 


Levering
Utstyret er å anse som levert når det er stilt til disposisjon for kunde ved Cotec Medieteknikk AS sitt lager, eller når utstyret er levert til kunde på sted slik det framkommer av avtale/kontrakt.

 

Retur
Utstyret skal leveres tilbake til Cotec Medieteknikk AS slik angitt i avtale/kontrakt. 

 

Kunde hefter for forsinkelser og/eller mangelfull retur av utstyr når slik ikke er noe Cotec Medieteknikk AS rår over, og kunde vil i slike tilfeller bli fakturert de kostnader som Cotec Medieteknikk AS har som følge forsinkelsene(e) og/eller mangelfull retur.

 

Utstyr som ikke er returnert innen tidsfrist slik det framkommer av avtale/kontrakt, eller uten at det foreligger skriftlige godkjenning av Cotec Medieteknikk AS for slike avvik, vil bli antatt som mistet eller stjålet. 

 

Kunde vil da hefte for, og bli fakturert for utstyrets veiledende nypris, i tillegg til andre kostnader som følger, herunder frakt, emballasje, merking, lager- og regnskap m.m.

 

Cotec Medieteknikk AS vil politianmelde enhver mistanke om tyveri/hærverk.

 

Kundens ansvar
Ansvar og risikoen for utstyret påhviler kunde fullt og helt i hele perioden fra utstyr er levert kunden og til utstyret er levert tilbake til Cotec Medieteknikk AS.

 

Kunden bærer det hele og fulle ansvaret for utstyret i hele leieperioden. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til forsikring og skader på fremmed eiendom.

 

Skader på utstyr eller tredjeparts helse eller eiendom, som skyldes feil bruk, uavhengig om dette skyldes uaktsomhet, manglende kunnskap eller med forsett er kundens ansvar alene. Kunde er økonomisk ansvarlig overfor Cotec Medieteknikk AS hvis utstyr returneres fra kundes varetekt i forringet eller skadet tilstand slik beskrevet over. 


Hvis utstyr som er i kundes varetekt forsvinner, eller blir borte som følge av tyveri, er kunde forpliktet til å betale erstatning, og kunde vil da hefte for, og bli fakturert for utstyrets veiledende nypris, i tillegg til andre kostnader som følger, herunder frakt, emballasje, merking, lager- og regnskap m.m. I tillegg hefter kunde også for den tid som Cotec Medieteknikk AS må bruke til anskaffelse av tilsvarende utstyr - timesats Kr. 1.050,- + MVA.

 

Enhver modifikasjon av/på utstyret er ikke tillatt utført når dette er i kundens varetekt uten skriftlig godkjenning fra Cotec Medieteknikk AS. 

 

Kunde plikter umiddelbart å melde fra til Cotec Medieteknikk AS dersom det oppdages mangler i leveransen eller feil på utstyr.

 

Kunde er alene ansvarlig for skader som følge av feil på strømnett eller andre ting det er naturlig å ta for gitt, slik som merking i henhold til lovverk og forskrifter hvis dette avviker fra faktiske forhold.

 

Fremleie
Under ingen omstendigheter kan kunde/leietaker/andre fremleie utstyr eiet av Cotec Medieteknikk AS.

 

Cotec Medieteknikk AS har eiendomsretten over utstyret gjennom hele leieperioden og eiendomsretten for utstyret kan ikke under noen omstendigheter overføres til andre.

 

Annet ansvar og risiko 
Cotec Medieteknikk AS skal sørge for at det utsyr som kunden mottar skal være i henhold til avtale/kontrakt og i driftsklar tilstand.


Eventuelle mangler gir allikevel ikke grunnlag for kunde til å oppheve avtalen/kontrakten uten at Cotec Medieteknikk AS har hatt mulighet til innen rimelig tid å bringe forholdene i orden. Kunde kan uansett ikke kreve Cotec Medieteknikk AS for erstatning eller kompensasjon utover den del som utgjør forholdet i henhold til avtale/kontrakt. Eventuelle andre tap eller kostnader som kunde måtte ha som følge av overnevnte kan ikke på noen måte hefte ved, eller belastes Cotec Medieteknikk AS.

 

Betaling
Betaling skal skje kontant (Vipps) ved henting/levering av utstyr med mindre annet er skriftlig avtalt. 

 

Kunder som er godkjent for kreditt (kredittvurdert og med eget kundenummer hos Cotec Medieteknikk AS) kan faktureres med en betalingsfrist 14 dager etter dato for levering av utstyr/tjeneste.

 

Ved arrangementer/produksjoner hvor Cotec Medieteknikk AS leverer utstyr og personell, og forholdene er slik at kunde skal betale kontant (Vipps), skal oppgjør skje ved levering, eller senest før arrangementet åpner for publikum/deltakere. Hvis ikke fullt oppgjør har funnet sted innen frist, kan Cotec Medieteknikk AS uten varsel avslutte sitt engasjement og allikevel kreve kunde for hele det beløp slik det kommer fram av avtale/kontrakt.


Ved forsinket betaling belastes kunden med etterskuddsrente og gebyrer etter gjeldene satser og regelverk.

 

Riggehjelp/bærehjelp/frivillig - Kundens personell
I de tilfeller hvor kunde besørger og stiller med riggehjelp/bærehjelp/frivillig mannskap skal disse være over 18 år, med normal god fysikk og ikke være beruset. I de tilfeller kunde selv ønsker å skaffe til veie denne type arbeidshjelp skal dette være avtalt og godkjent skriftlig med Cotec Medieteknikk AS i forkant. 

 

Arbeidshjelp som kunden i slike tilfeller skaffer til veie skal ikke ha andre oppgaver enn de som Cotec Medieteknikk AS stedsleder bestemmer. Arbeidshjelpen skal være tilgjengelig for Cotec Medieteknikk AS i hele den avtalte oppdragsperiode.

 

Kunde hefter for og vil bli fakturert 4500,- + MVA for hver manglende/ikke brukbar riggehjelp/bærehjelp/frivillig pr. 8 timers skift.

 

Hvis avtalt antall riggehjelp/bærehjelp ikke er til stede, kan Cotec Medieteknikk AS for kundes regning rekvirere ekstern hjelp.

 

Kunde plikter å følge arbeidsmiljøloven, og utstyre personellet (riggehjelp/bærehjelp/frivillig) med nødvendig godkjent personlig verneutstyr, i tillegg til lovpålagt yrkesskadeforsikring.

 

Cotec Medieteknikk AS kan ikke lastes for feil på sikkerhetsutstyr og ellers annen irregulær bruk av sikkerhetsutstyr, og vil ved oppdagelse eller mistanke om brudd på slikt melde avvik inn for arbeidstilsynet.

 

Ved åpenbare brudd på arbeidsmiljølovens bestemmelser, eller mistanke om slikt, og ellers annet som kan medføre en sikkerhetsrisiko for liv, helse og eiendom kan Cotec Medieteknikk AS umiddelbart stoppe arbeidet inntil forholdene er kommet i orden. Kunden hefter da alene for alle konsekvenser og kostnader som følge av opphold/stans i arbeidet.

 

Kunde skal sørge for at personell (riggehjelp/bærehjelp/frivillig) alltid har tilgang på drikkevann og kaffe. Kunde skal også besørge et måltid (type lunsj) for disse hver 4. time.

 

Kunde besørger toalettfasiliteter ikke mer enn 100 meter fra arbeidssted for det personell som kunde har skaffet (riggehjelp/bærehjelp/frivillig).

 

Kost/Losji - Cotec Medieteknikk sitt personell
Kunden skal stille til disposisjon egnet kost for Cotec Medieteknikk AS sitt personell på oppdrag som har en forventet varighet mer enn 4 timer. Dette gjerder allikevel ikke for oppdrag innen AV-installasjoner lokalt i Bergensområdet. 

 

Det skal serveres mat minimum hver fjerde time. Drikkevann og kaffe skal være tilgjengelig i hele perioden Cotec Medieteknikk AS sitt personell er på oppdragsstedet. Det skal også være enkel tilgang på toalettfasiliteter, minimum avstand til slikt skal ikke overstige 100 meter fra stedet hvor oppdraget utføres.

 

For oppdrag der overnatting er nødvendig skal det stilles til disposisjon et rom med dusjfasiliteter og toalett til hver person som er del av Cotec Medieteknikk AS sitt personell med mindre annet er skriftlig avtalt. 


Dersom leietaker ikke kan oppfylle disse betingelsene skal Cotec Medieteknikk AS sin stedsleder underrettes uten opphold, og straks kunden selv blir klar over slike utfordringer. 

 

Kunde forplikter seg til å betale KR. 350,- + MVA pr. person pr 8. time ved uteblitt kost. Kunde står selv inne for alle kostnader og forsinkelser som måtte oppstå som følge av dette.

 

Ett oppdrag regnes som startet i det Cotec Medieteknikk AS sitt personell reiser fra lager i Sandviken, Bergen.

 

Viktig ved arrangementer som skjer utendørs.
Kunde skal skaffe til veie godkjenning fra grunneier (kommune) at en kan gjennomføre arrangementet, med det som følger av tilkomst og bærestykke av grunnforhold. Kunde skal også sørge for at det er framlagt tilstrekkelig mengde strøm, slik beskrevet i avtale/kontrakt og regelverk, i umiddelbar nærhet av sted hvor teknisk utstyr levert av Cotec Medieteknikk AS skal være virksomt. 

 

Så framt Cotec Medieteknikk AS er ved oppdragssted vil leveransen anses som utført selv om arrangementet ikke har latt seg gjennomføre/ forsinket som følge av værforhold eller andre omstendigheter som Cotec Medieteknikk AS ikke rår over. 

 

Værforhold kan utgjøre en stor sikkerhetsrisiko ved utendørsarrangementer, hvor både nedbør, lyn/torden og vind (styrke, retning og kast) kan føre til at akutte sikkerhetstiltak må effektueres. Hvis stedsleder for Cotec Medieteknikk AS vurdere at sikkerhetstiltak må gjennomføres for den del av produksjonen som er levert av Cotec Medieteknikk skal dette imøtegår omgående og uten noen form for utsettelse. Cotec hefter ikke for økonomiske eller andre kostnader og tap som følge av slike sikkerhetstiltak. Sikkerhetstiltakene kan variere fra små endringer (strukturelle, logistiske og tidsmessige), til at arrangementet må utsettes eller avlyses. 

 

Oppdrag og/eller leveranser hvor Cotec Medieteknikk AS bidrar til produksjonen/arrangementet forbeholder seg retten til å avlyse og evakuere ethvert arrangement ved brudd på sikkerhetsbestemmelser og ellers manglende nødutganger eller andre byggetekniske forhold, opptøyer eller trengsel samt trusler eller vold mot personell levert av eller under Cotec Medieteknikk AS sin ledelse. 


Det økonomiske ansvar hviler i alle slike tilfeller på kunde/arrangør/leietager, og gir ikke kunde/arrangør/leietaker anledning til reduksjon i pris ovenfor Cotec Medieteknikk AS slik den framkommer av avtale/kontrakt. 

 

Det er kunden/arrangøren/leietaker/oppdragsgiver som alltid er ansvarlig for sikkerheten til artister og medvirkende på scenen. 

 

Cotec Medieteknikk AS er ikke under noen omstendighet (praktisk eller økonomisk) , foruten uaktsomhet utført av Cotec Medieteknikk AS sitt personell, ansvarlig for andre (artister/arrangør/kunde) sitt teknisk utstyr (eks. instrumenter og backline).

 

Parkering
Hvis ikke annet er skriftlig avtalt, skal kunde/arrangør/leietaker stille med egnet parkering og godkjent parkeringstillatelse til de kjøretøy som disponeres og benyttes av Cotec Medieteknikk AS i forbindelse med oppdraget/arrangementet. Kunde hefter for og vil bli fakturert for alle parkeringskostnader/bøter som følge av manglende tillatelse/misforståelser/annet.

 

Force Majeure
Ved Force Majeure, eksempelvis eksempler krig, opprør, blokade naturkatastrofer, streik og lock-out, importrestriksjoner, hyperinflasjon, ran og innbrudd, o.l. kan ikke Cotec Medieteknikk AS holdes ansvarlig for forsinkelser, mangler og ellers andre forhold som fører til at avtale/kontrakt ikke helt eller delvis kan oppfylles.

 

Straks Cotec Medieteknikk AS er klar over forhold som utløser Force Majeure, plikter Cotec Medieteknikk AS å informere kunde/arrangør.
 

Vilkår og betingelser for Cotec Medieteknikk